در حال بارگذاری ...
...

از دی ماه سال 84 طرح این نمایش به کانون معرفی شد و در فرایند تمرین کارگاهی، به نمایشنامه رسیدیم. کارگاه نجاری و عروسک‌سازی نیز همزمان با تمرین پیش می‌رفت، چون بسیار به بخش فنی وابسته هستیم. در حال حاضر کار به پایان رسیده و ‌سعی کرده‌ایم کاری کم دیالوگ تولید شود تا"همه فهم" باشد و به خاصیت تئاتر که تصویر است نزدیک شده باشیم.

از دی ماه سال ۸۴ طرح این نمایش به کانون معرفی شد و در فرایند تمرین کارگاهی، به نمایشنامه رسیدیم. کارگاه نجاری و عروسک‌سازی نیز همزمان با تمرین پیش می‌رفت، چون بسیار به بخش فنی وابسته هستیم. در حال حاضر کار به پایان رسیده و ‌سعی کرده‌ایم کاری کم دیالوگ تولید شود تا"همه فهم" باشد و به خاصیت تئاتر که تصویر است نزدیک شده باشیم.

پرداختن به سوژه‌های روز در متون نمایشی جشنواره عروسکی، یکی از ویژگی‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی است.
مهدی فرشیدی سپهر، کارگردان، طراح و یکی از نویسندگان نمایش"گاو" در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«کارهای عروسکی شرکت کننده در جشنواره در بخش نمایشنامه، رویکرد نوینی دارند و داستان‌های قدیمی و رنگ و رو رفته را به صحنه نبرده‌اند؛ این از حسن‌های جشنواره یازدهم است.»
وی دقت و وسواس گروه بازخوانی و بازبینی را قابل تقدیر دانست و افزود:«بدون آن که بخواهم پیش فرض بگذارم، این دقت و وسواس نشان می‌دهد که کارها باید کیفیت قابل توجهی داشته باشند.»
وی که به همراه حامد زحمتکش و در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این نمایش را کارگردانی کرده درباره روند تولید کار و حضورش در جشنواره عروسکی گفت:«از دی ماه سال 84 طرح این نمایش به کانون معرفی شد و در فرایند تمرین کارگاهی، به نمایشنامه رسیدیم. کارگاه نجاری و عروسک‌سازی نیز همزمان با تمرین پیش می‌رفت، چون بسیار به بخش فنی وابسته هستیم. در حال حاضر کار به پایان رسیده و ‌سعی کرده‌ایم کاری کم دیالوگ تولید شود تا"همه فهم" باشد و به خاصیت تئاتر که تصویر است نزدیک شده باشیم.»
وی با اشاره به این که این نمایش را به قصد حضور در جشنواره تولید نکرده، افزود:«کار را با قصد اجرا در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری شروع کردیم و خود عروسک‌ها به ما گفتند که از کجا می‌خواهند وارد شوند، چون عروسک‌های ما حضور دائم ندارند. در واقع این نمایش را به قصد نمایش عروسکی کار نکردیم، اما آقای شاه‌محمدلو نیز معتقد بودند که در این نمایش، ذهنیت عروسکی قالب است. نمایش را با همان ابزار تمرینی که بعد از شش ماه مستهلک هم شده‌اند اجرا می‌کنیم؛ ولی از کیفیت کار کم نشده است.»
وی پس از آزاده پورمختار و دنیا فنی‌زاده به خاطر ارائه پیشنهاد به گروه تشکر کرده و اعضای گروه خود را چنین معرفی کرد:«در گروه کارگردانی، مریم خاکسار تهرانی با گروه همکاری می‌کند. ساخت دکور و آکساسوار را محمدرضا تقی‌پور و ساخت عروسک را هانیه زحمتکش انجام داده‌اند. آهنگسازی این نمایش نیز به عهده امیر علی رزاقی است.»